09 czerwca 2018 16:42 | Aktualności

Wspomnienia z wycieczki Kraków - Wieliczka - Zakopane - Zator

3 czerwca uczniowie naszej szkoły wyjechali na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Krakowa, Wieliczki, Zakopanego i Zatoru. W niedzielę uczestnicy zwiedzili z przewodnikiem znajdującą się na liście UNESCO słynną katedrę na Wawelu, w której koronowano królów oraz krypty, w których ich pochowano. Następnie obejrzeli Rynek Główny, a tutaj Sukiennice i Wieżę Ratuszową. Zwiedzanie zakończyli wejściem do Bazyliki Mariackiej, jednego z najważniejszych kościołów Krakowa, z najpiękniejszym ołtarzem głównym - dziełem norymberskiego mistrza późnego gotyku Wita Stwosza. Tego samego wieczoru zwiedzaliśmy z przewodnikiem Kopalnię Soli w Wieliczce. To zabytek klasy światowej, wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. Drugiego i trzeciego dnia przebywaliśmy w Zakopanem. Wjechaliśmy na Góbałówkę. Wysłuchaliśmy historii powstania miasta oraz zwiedziliśmy Cmentarz na Pęskowym Brzysku. Trzeciego dnia byliśmy na 13-kilometrowym spacerze do Doliny Kościeliskiej - jednej z najpiękniejszych i  najchętniej odwiedzanych dolin w Tatrach. Jest to malownicza dolina położona we wschodniej części Tatr, miejsce spacerów wielu turystów. Popołudniem wszyscy mieli okazję przekonać się jak ciepła woda wypływa spod gór. Byliśmy na basenach termalnych. Ostatniego dnia wszyscy bawili się w Energylandii, największym w Polsce Parku Rozrywki.